Jakie są główne zalety zdrowotne i kulinarne kaszy jaglanej

Super kasza jaglana jako dodatek jest bardzo popularna wśród osób przestrzegających zasad zdrowej diety. Ten rodzaj pożywienia jest szczególnie popularny wśród wegetarian, ale nie tylko. Kasza jaglana jest wytwarzana z prosa i ma wysoką wartość odżywczą, jest lekkostrawna, zapobiega zakwaszeniu organizmu, wzmacnia układ odpornościowy i poprawia stan zdrowia. Oprócz wysokiej wartości odżywczej, jest bardzo wyjątkowa, ponieważ posiada szereg właściwości prozdrowotnych.

Dlaczego warto włączyć kaszę jaglaną do swojej diety?

Kasza jaglana nie jest tak popularna w polskiej kuchni, jak gryka czy jęczmień, ale naprawdę zasługuje na uwagę wszystkich tych, którzy chcą się zdrowo odżywiać. Jej smak jest niezwykle specyficzny, ale tylko wtedy, kiedy nie jest prawidłowo przyrządzona. Ma ona także energetyczny żółty kolor i idealnie sprawdza się jako komponent wykwintnych i słodkich potraw. Największe zalety kaszy jaglanej to przede wszystkim zawartość:

– witamin z grupy B,

– żelaza,

– miedzi.

Ponadto, kasza jaglana dostarcza organizmowi również błonnika, potasu, magnezu, wapnia i sodu. Jest również źródłem łatwo przyswajalnego białka i węglowodanów złożonych.

Kasza jaglana i jej właściwości zdrowotne

Kasza jaglana posiada wyjątkowe właściwości przeciwwirusowe i wzmacnia układ odpornościowy. Pomaga przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w organizmie oraz zmniejszyć stan zapalny w organizmie. Ma działanie rozgrzewające. Stanowi ona cenny materiał w procesie wapnienia kości i zębów. Pomaga zachować piękne włosy, kolor skóry i paznokcie, a także poprawia przemianę materii oraz wpływa korzystnie na koncentrację i pamięć.

Kasza jaglana w procesie odchudzania

Jak widać, niepozorna kasza, zapomniana i dopiero od niedawna zyskująca popularność, ma nam wiele do zaoferowania. Można ją jeść w niewielkich ilościach, na przykład na śniadanie (szczególnie zalecane jesienią i zimą), jako podstawę do zupy mlecznej lub dodatek do owoców czy jogurtu, co może w istotny sposób wzmocnić nasz organizm w czasie diety.